zondag 29 augustus 2010

Òoit!

Jazeker. Ooit ga ik nog lachen om mijn leven. Lachen om mijn leven in Nederland. Ooit vertrek ik hier uit dit rare land. Rijk worden kun je hier alleen door oneerlijke zaken, maar zeer zeker nooit door hard te werken. Alles kan hier, mits je geld hebt of de boel oplicht. Talloze voorbeelden zijn er te noemen, maar ik zal er niemand mee vervelen in dit logje. In de komende tijd zal ik dat wel doen, maar dan op humoristische wijze.

Wel heb ik mezelf weer eens rot gelachen om een stuk op SBS6 nieuws. Ook Omroep Zeeland heeft er een stuk aan gewijd. In Breskens zijn ze weer 300.000 euro lichter voor een "kunstwerk" in de haven. Op wat houten balken staan daar 12 grote, rode pinguins te staan. Niemand kan er de betekenis in zien, waar ze voor staan, maar uiteraard weet de "kunstenaar" dat zelf wel te verwoorden.

Eigenlijk is het helemaal niet om te lachen, als je nadenkt over de situatie in Nederland. Overal heeft de "recessie" toe geslagen, maar er worden nog steeds waanzinnige bedragen over de balk gesmeten. Waarom de armoe in Nederland bestrijden, als je ook 1 "kunstenmakeraar" alles kunt geven voor een onzinnig iets. Dat is Nederland ten voeten uit!


Tot de volgende stunt maar weer.

0 flyertje(s):