zondag 5 september 2010

Feestje

Gisteren had ik een gecombineerd feestje, moeder en dochter van 2 jaar waren beiden jarig geweest en hielden samen een feestje. De kleine mag mij graag en was heel blij dat ik er was. Uiteraard had ik wat kleinigheden bij me, die voor haar heel groot leken. De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat het echt maar kleinigheden waren, want ik heb altijd zo iets van; je kunt wel een duur kado geven op die leeftijd, maar het is allemaal maar voor even en je moet zeker de ouders niet overtreffen. Dat is altijd mijn mening geweest en zal het altijd wel blijven. Ze was er blij mee en zal er wel een tijdje mee kunnen spelen, dat is toch het belangrijkst.

Voor moeder had ik iets meegebracht van mijn vakantie, dat had ik haar beloofd voor ik ging. Ook dat kado was wel geslaagd, denk ik. Het feest was gezellig en uiteindelijk was het nog 3 uur in de nacht geworden, voor ik weer richting huis reed. Het is ongeveer 60 km, dus voor ik weer in mijn bed lag was het weer 4 uur. Om 10 uur vanmorgen was ik weer klaarwakker en begin ik nu aan de laatste dag van mijn kleine vakantie. Morgen weer aan de slag. Ik weet nog niet wat mijn werk nu gaat inhouden, want het verandert allemaal, maar ik zie en hoor het vanzelf. Eerder heb ik al gezegd, dat mijn baas andere plannen heeft en deze plannen zijn tijdens mijn vakantie al ten uitvoer gebracht. De ontevredenheid onder mijn werknemers is zeer groot en zal waarschijnlijk nog wel groter worden, maar helaas kan ik daar weinig aan doen.

Ik hoor ook berichten dat ze me toch weer willen inzetten als voorheen, want de baas is ook tot bezinning gekomen. Toch heb ik wel iets van; eerst duidelijkheid scheppen en bepaalde afspraken na gaan komen, voor ik weer te werk ga als voorheen. Mijn voorwaardes heb ik al klaar liggen en met minder ga ik geen genoegen meer nemen. Mijn contract zal behoorlijk aangepast moeten worden. De voorwaarden die ik ze voorleg zijn echt nog niet het uiterste, maar wel duidelijk en ook goed voor beide zijdes. We zullen wel zien hoe ze er mee omgaan. Mijn standpunt is makkelijk; mijn voorwaarden of ik ga verder met mijn sollicitaties en doe tot die tijd mijn werk zoals zij het voor ogen haddden, maar niet een combinatie van die beiden, want daar denken ze nu aan. Tijdens mijn afwezigheid hebben ze namelijk al gemerkt dat ze het zelf gewoon niet kunnen.

Tot mijn volgende flyer

1 flyertje(s):

Kleurrijk Leven zei

Ik hoop dat je werkgever naar je luisterd en wat meer rekening met je gaat houden. Wees duidelijk, en leg je eisen op tafel. Wanneer er niets verandert denk ik dat je er heel erg verstandig aan doet uit te kijken naar een andere baan. Een werkgever die geen rekening houdt met zijn werknemers, maar alleen maar van ze profiteert, daar moet je niet te lang blijven.

Veel sterkte! En succes natuurlijk..;-)