zaterdag 4 september 2010

Spookleverancier!

Ergens begin 2008 had mijn ex een abonnement bij de kabelmaatschappij Z.. Aangezien het huis verkocht werd, zou ook het abonnement stoppen. Zij heeft netjes een opzegging bevestigd gekregen en ik had nog even contact met Z..., want ik had juist een woonruimte gekregen. Deze woonruimte was meer een soort kamerbewoningsidee, maar ik was er op dat moment blij mee. Eigen doucheruimte, eigen keuken, eigen toilet en ook nog een eigen ingang. Weliswaar in een niet al te beste buurt, maar dat mocht de pret niet drukken. Maar goed. Mijn voorstel aan Z... was dus om het abonnement over te zetten op mijn naam, mits het mogelijk was om i.p.v. kabeltv bij mij telefonie en internet te leveren. Z.. beloofde dit te bekijken en uit te voeren zsm, maar ik hoorde en merkte niets. Korte tijd later hoorde ik van de huisbaas dat dit ook niet mogelijk was in dit soort bewoning, maar dat hij wel eens zou kijken voor deze voorziening. Daar is ook niets van gekomen, maar ik had in ieder geval toch internet via een open lijn van mijn buurman.

Een hele tijd later kreeg ik plots een rekening van Z.. voor geleverde diensten op het oude adres van mijn ex. Ik natuurlijk bellen en na heel veel wachten en wachten, nog eens bellen, had ik na een week eindelijk contact. Niet via telefoon, maar via email, het adres vond ik op de site. antwoord kwam er niet, maar ook geen factuur meer. Wel kwam er regelmatig een mail van Z... met de nieuwe factuur online, die ik ook niet kon zien, gezien het feit dat ik geen account of wat dan ook had bij Z.... Overigens krijg ik die tot op heden nog regelmatig, ondanks dat we intussen 2 jaar verder zijn en er eind 2008 een incassoburo op mijn dak kwam. Ook hier heb ik netjes uitgelegd hoe het in elkaar zat, via email, maar ook zij gaven geen respons. Daarna had ik eindelijk een leuk appartement gekregen en hoorde ik verder ook niets meer, dus nam ik aan dat ze intussen wel wijzer waren geworden.

Nu, bijna 1 jaar verder, kwam er van een ander incassoburo plots een oproep voor de rechtbank. Oke, ik naar de rechtbank en daar mijn verhaal kunnen doen. Het was wel lachwekkend, want Z.. en het incassobedrijf was niet aanwezig maar dat was schijnbaar normaal. De rechter had schijnbaar wel in de gaten dat er idd iets niet in orde was, maar hij gaf aan dat hij Z... de kans zou geven om zich te laten horen in deze zaak tot 2 september. Hier hoefde ik niet aanwezig te zijn en idd kreeg ik gisteren een schrijven van de rechtbank met de reactie van Z.... Dit was dus wel weer lachwekkend, want Z... heeft dus om uitstel verzocht en gekregen tot 30 september, daarna kunnen zij enkel nogmaals uitstel krijgen in heel byzondere gevallen. Voor mij is de zaak duidelijk, want mij lijkt het simpel. Als Z... in haar recht staat dan hoeven zij dus enkel maar te laten zien dat zij beschikt over een getekend contract, of een opname via de telefoon. Dat is ook wat aangegeven heb bij de rechtbank; Laat mij zoiets zien, dan betaal ik direct. Schijnbaar is dat nog niet zo makkelijk voor Z... of snappen ze het zelf niet meer.

Ik wacht nu rustig de volgende brief af, na 30 september, van de rechtbank. Hopelijk is mijn vertrouwen in het recht in Nederland daarna weer een beetje hersteld. Ik hou jullie op de hoogte!

Tot de volgende flyer.

2 flyertje(s):

hanscke zei

Een molentje van 2 euro die door de wind bewogen wordt vindt een kindje van 2 vaak net zo mooi als iets duurs van 50 euro
OT dank voor je compliment
Het is moeilijk om een reactie bij je achter te laten. hanscke

Kleurrijk Leven zei

Haha, ik denk dat ze achter de schermen zich nu geen raad weten. Het is algemeen bekend dat het bij dit soort instanties gewoon een grote puinzooi is. Heb het zelf ook al eens aan de lijve ondervonden.

Succes ermee.

Ik vind het reageren trouwens heel makkelijk gaan.... gewoon even kiezen of je anoniem wil of niet. ;-)

Een fijne dag!